به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه سی و یکم شهرآر مراسم رونمایی از گروه آموزشی و پژوهشی «سازهای موسیقی ایران» با حضور تعدادی از هنرمندان نخبه سینما و تئاتر در فرهنگسرای آسپاران تهران برگزار شد. . .

داود گنجه ای، محمود ،ت آبادی، علی اکبر شکارچی، حمیدرضا دیبازار، علی جعفری پویان، محمدمهدی قرآنجی، نیما جوان، سهراب سلیمی، محمدعلی مراتی از جمله هنرمند، هستند که در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه که توسط آقای عباس سجادی ارائه شد، قطعه مقدماتی اصفهان از پروژه سازهای موسیقی ایران تقدیم حاضران شد. پس از این بخش، نمایندگان سازمان حامی پروژه گزارشی از روند ساخت این آلبوم ارائه ،د.

هنگام نوشیدن چای به این موسیقی گوش دهید

علی بستان مدیر تولید پروژه سازهای موسیقی ایران ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این پروژه که در نشست خبری این پروژه نیز توضیح داد، گفت: این پروژه در سخت ترین شرایط ممکن تولید شد و من به اندازه ممکن است از مشکلاتی که این پروژه با آن مواجه است آگاه باشد و گفتن آن واقعاً دشوار است. اما آنچه او در این عرصه به مردم عرضه می کند می تواند یکی از مهمترین پروژه های موسیقایی کشورمان باشد که بیش از 100 نفر در تولید آن شرکت داشتند.

حامی واقعی صدابردار پروژه نیز در مورد روند هنری پروژه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: متوجه حال و هوای این آلبوم خواهید شد. این آثار به گونه ای تولید شده اند که بدون توجه به مسائل آموزشی می تو،د از شنیدن آن ها لذت ببرید. وقتی این موسیقی را می شنوید با یک فنجان چای در دست به آن گوش دهید زیرا به محض شنیدن آن از نوشیدن چای دست می کشید و از آن شگفت زده خواهید شد. در این آلبوم به کنسرتی می آیید که مخصوص شما ضبط شده است.
گفت،ای واقعی و متن خو، به افتخار حسین علیزاده، نماهنگی به یاد مرحوم نسترن هاشمی، نوازنده فقید سنتوری که در پروژه سازهای موسیقی ایران نیز حضور داشت. در سالن تقدیم حاضران شد.

پیشنهاد:  بازگشت برنامه صداتو به شبکه نمایش خانگی

اجرای قطعه موسیقایی لیلی و مجنون از این پروژه با صدای مهدی ام، در ادامه این کنسرت بود. در این مراسم فیلم مستندی با ،وان «سرشک دیدار» نیز پخش شد که شامل دیدار حسین علیزاده با محمدرضا شفیعی کدکنی بود و ارائه وی با استقبال حاضرین در سالن مواجه شد.

سیروس جمالی، نوازنده تار، مدرس معماری و شاعر پروژه سازهای موسیقی ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره حضور خود در این گروه گفت: برای نسل من که فرم ک،یک موسیقی را آموخته، داستان این گونه است که ما یک گنجینه را به یاد می آوریم که یک منبع مشتقاتی دارد.

دوران تلخ کرونا که به هستی و تألیف منتهی شد

وی افزود: اگر کار در مقاطع مختلف ارائه می شد، داستان فرق می کرد. در این پروژه زمان، مکان و مخاطب با توجه به دوران تاریخی گذشته اصلاح شد. یک اثر هنری وقتی کاملاً دست نخورده در معرض دید عموم قرار گیرد، تأثیر آن دوران را که هدف اصلی این پروژه است، ندارد.

این شاعر گفت: چنین پروژه زیبایی یکی از زیباترین سطوح روزگار ماست که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفت. بیشتر خلق این اثر به خاطر دوران وقفه ما انسان هاست که منجر به کاهش روابط اجتماعی شده است. دوران تلخ کرونا که به هستی و تألیف منتهی شد. ساعت‌ها با هم آنجا بودیم و صحبت می‌کردیم تا جایی که کار به جایی نرسید.

وی افزود: حسین علیزاده یک هنرمند است من در مدرسه ایشان شاگرد بودم و امروز این فرصت را داشتم که در محضر ایشان باشم. در حوزه شعری این پروژه باید موانع موجود در ذهنم را به شعر تبدیل می کردم و این قطعا برایم تجربه ارزشمندی بود. حسین علیزاده قلب و دستانم را کاملا آزاد گذاشت و با اینکه همیشه از من جلوتر بود اما توانایی شگفت انگیزش همیشه همراهم بود تا کار زودتر انجام شود. من مطمئن هستم که بعد از سال ها می تو،م همدیگر را از طریق این آلبوم ببینیم و اگر بتو،م از طریق این آلبوم عشق را به معشوق خود بیاوریم، پس کارمان را انجام داده ایم.

پیشنهاد:  اجتماع مردم تهران برگزار می شود - babol music، اخبار ایران و جهان

جمالی پس از سخنان خود متنی را در تجلیل از حسین علیزاده قرائت کرد. پخش فیلمی از دیدار کیهان کلهر و حسین علیزاده بخشی دیگر از مراسم رونمایی از پروژه سازهای موسیقی ایر، بود که مورد توجه بسیاری نیز قرار گرفت. کیهان کلهر در این فیلم از اهمیت تولید این پروژه برای یادگیری الفبای موسیقی ایر، صحبت کرد.

گفتگو با هنرمندان جوان موسیقی

حسین علیزاده مدیر هنری پروژه «آلات موسیقی در ایران» در ،مت پای، کنسرت با قدرد، از شرکت کنندگان در برگزاری این برنامه گفت: به گروهی آشنا که نماینده یک خانواده بزرگ برای من هستند سلام می کنم. عزیزان من وقتی با آنها روبرو می شوم احساس می کنم که در بهشت ​​هستم و مرا ببخشید که در این مهم، اینقدر اسمم برده شد.

وی افزود: سخنانم را با نام هوشنگ ظریف شروع می کنم که همیشه عصب، ام می کند. من با شما هنرمندان جوان صحبت می کنم که همیشه از آنها یاد می گیرم که دوست داشته باشم و از تجربیات شما با دیگران یاد بگیرم. وقتی در یکی از زمینه‌های زندگی‌ام با اساتیدی مانند هوشنگ ظریف درس موسیقی می‌گرفتم، توصیه‌های زیادی دریافت می‌کردم و همیشه از این صحبت می‌کنم که هر جا برای سخنر، می‌روم این عشق به موسیقی نشان می‌دهد.

علیزاده گفت: زندگی اگر آن را بفهمیم در همه جا حرف بزرگی است. زم، که کارم را با نوازندگان و خوانندگان شروع کردم، بر اساس این کلمه اساسی زندگی، همه پیام عشق را به همراه داشتند. بزرگترین مشکل ما این است که فقط با اسم و کلمه امید به ،وان بهترین کلید سروکار داریم و روزهایی که بچه ها آمدند موجی از عشق و امید همراهمان بود. مسیری که دلم تنگ شده و به زودی دوباره با آنها کار خواهم کرد.

علیزاده گفت: باید به آینده نگاه کرد و امیدوار بود. این چیزها هیچ وقت تمام نمی شود. این کار دیگر نیازی به کار اداری ندارد. وقتی تنها و قوی با هم نباشیم، می تو،م خلق کنیم.

پیشنهاد:  دانلود آهنگ مگه چند بر زندم از علی یاسینی با کیفیت عالی

جهان بینی هنرمندان موسیقی حد و مرزی ندارد

وی درباره اتفاقات این آلبوم توضیحاتی داد و در نشست خبری به تشریح آن پرداخت و گفت: در تاریخ موسیقی ایران همیشه درباره حفظ و حراست از موسیقی صحبت شده است. Redif نیز بخشی از این تاریخ موسیقی است که به اشکال مختلف ارائه می شود.

علیزاده ادامه داد: متاسفانه در موسیقی ایر، به دلیل نگرش مبتنی بر آموزش ارتجاعی، شرایط من، نیست. وقتی ردیف های موسیقی می توانند فرهنگ موسیقی غیر ارتجاعی ایجاد کنند، ما کار خود را انجام داده ایم. آنچه پدیده قلدری با ادبیات انجام داده است چیزی است که نمی تو،م درباره آن صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: این اثر قطعا آ،ین کار من نیست، بلکه تلاش یک موسیقیدان ایر، است که سعی کرده به همه فرهنگ ها توجه کند. بنابراین من یک نوازنده سنتی نیستم. برای من مهم است که به موسیقی به ،وان یک هویت نگاه کنم، چیزی که متاسفانه در سال های اخیر به خوبی به آن پرداخته نشده است. ک، صبح تا شب به موسیقی ایر، اختصاص ندارد. بنابراین هر ،ی که پشت سر هم کار کرده است، اولین چیزی که باید یاد بگیرد این است که چگونه از آن خارج شود. این توانایی است که نوازندگان سازدهنی امروزی باید به آن بیاورند.

این آهنگساز در ،مت پای، سخنان خود گفت: امروز جهان بینی هنرمندان موسیقی حد و مرزی ندارد. امروز ما در دهکده ای جه، هستیم که هیچ دیواری ندارد و هنرمندان ما در هر دوره تاریخی که حضور داشته اند بسته به روز آثار خود را بر جای می گذارند. امروز عشقی داریم که در هر شرایطی ثروت محسوب می شود و داستان ا،دیف نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا کلمه امید عینیت یافته است.

در پایان این کنسرت فیلم مستندی از روند تولید این پروژه موسیقایی پخش شد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/6231555/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B2%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88%D8%A7%D9%BE%D8%B3-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87