شاید بتوان گفت در بسیاری از مواقع موسیقی متن سریال، به مخاطب شوک وارد می کند، جری، که برخاسته از شوک هایی است که در ذات خود درام وجود دارد و می طلبید که شوک های دراماتیک به واسطه سازهای الکترونیک، – رضا صائمی در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: می گویند آنجا که کلام از سخن بازمی ایستد، موسیقی آغاز می شود اما به نظر می رسد این نسبت در فضای درام و نمایش، رابطه دیگری را صورت بندی می کند.
گاهی آنجا که تصویر و موقعیت دراماتیک از م،ا یا حس و حال خود تهی می شود، موسیقی جایگزین آن می شود؛ در این جا البته موسیقی اغلب در پی پر ، خلا و فقدان درامایتک موقعیت نمایشی و چه بسا پنهان ، ضعف آن در بیانگری است اما گاهی همین موسیقی به کمک درام آمده تا به تکمیل و تعمیق آن کمک کند.
در اینجا موسیقی به تقویت بیان حسی-مفهومی قصه کمک کرده و البته بر اثربخشی آن برای مخاطب هم می افزاید.
موسیقی متن جایی است که دو هنر در همنشینی با هم به هم افزایی درک مخاطب از یک متن هنری کمک می کند.
از این حیث می توان به موسیقی متن سریال زخم کاری پرداخت.
بدیهی است که جهان موسیقایی این سریال وام دار جهان دراماتیک قصه و ژانر و فضای آن است.
فضایی که با خشونت و ،ره و التهاب درهم تنیده شده و بنابراین موسیقی متن هم تلاش کرده تا با میانجی گری صدا و نت و آهنگ با این مولفه ها هم
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14020605090551056384/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%C2%AB%D8%B2%D8%AE%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%C2%BB%D8%9B-%D9%85%D9%84%D8%AA%D9%87%D8%A8%D8%8C-%D8%AE%D8%B4%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D9%84%D9%87%D8%B1%D9%87