کارولین خدادیان، نوازنده و پژوهشگر عرصه موسیقی که در سال های اخیر نیز فعالیت هایی در زمینه های موسیقی و تاثیرات آن در حوزه های روانشناختی داشته است، در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آ،ین فعالیت های خود در این زمینه گفت: توضیح داد: یکی از موفقیت های من در این راه یادگیری حرفه ای ابزار Def است. در حال حاضر تکنوازی با کاستن، آیین هایی مانند سما و کوک سازهای الکترونیک اجرا می کنم.
وی افزود: به این ترتیب تک آهنگهایی با نامهای «،وش»، «اثیری»، «تحریف»، «کولی» و «توهم» با همراهی زکریا یوسفی از برجستهترین پژوهشگران و موسیقیدانان در حال انتشار است. کشورمان به ویژه در زمینه موسیقی. ضبط Field D،s و D، Inst،ents به زودی منتشر خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: کمتر شاعر، حکیم و فیلسوفی در تاریخ ادبیات ایران یافت می شود که در اشعار و آثار منثور خود اشارات و عباراتی در موضوع موسیقی و سماع ذکر نکرده باشد. سماع یکی از مهمترین وجوه هنر را از نظر پیوند با م،ویت نشان میدهد که در م،ای اصلی به م،ای «ندای خداوندی است که انسان را به سوی خود میخواند» و همچنین به ،وان وسیلهای معرفی میشود که انسان از طریق آن میتواند به دنیا بازگردد. . منشأ وجود آن و نظم و انضباط لازم را فقط ،، می پذیرند که سزاوار ورود به آن باشند.
این پژوهشگر با اشاره به اجرای صحیح و اصولی تلفیق موسیقی و سماع گفت: در آیین سماع انسان می تواند بر اساس ریتم احساسات خود را بیان کند که ساده یا ،یبی بسیار مهم است. انسان برای به دست آوردن نعمتی به نام محبت این کار را انجام می دهد و این مسیر دلیلی بر از بین رفتن تکبر و تکبر انسان و آماده شدن خود برای دریافت انرژی الهی است. هدف از این چرخه های آیینی رهایی از افکاری است که تمرکز را از بین می برند و در واقع این چرخه ها مانند ، چاله ای هستند که ما را از دنیای فیزیکی به دنیای ماورایی هدایت می کنند. بنابراین نوع موسیقی در این کار بسیار مهم است. مسیری که ما را به تولید تجربیات موسیقی با این محور سوق داد.
به گفته این هنرمند، ،یب ریتم، موسیقی و حرکات نمایشی پدیده ای چندوجهی است که از ،یب ،اصری چون صدا، حرکت و زمان بندی تشکیل شده است. ریتم به ،وان یک ساختار اساسی در موسیقی، نقش اصلی را در جهت دهی و سازماندهی حرکات موزون ایفا می کند و موسیقی با فراهم آوردن زمینه صوتی منسجم، بستر من،ی را برای اجرای حرکات هماهنگ و منظم فراهم می کند.
خدادیان در ،مت پای، سخنان خود گفت: بنابراین معتقدم محقق برای اینکه بتواند به درک صحیح و صحیحی از سوما دست یابد، ابتدا باید موسیقی را به خوبی بشناسد تا بتواند سوما را در موسیقی متحول کند. موسیقی را وارد وجود خودش کند و از آن برای مخاطبانش استفاده کند. این کار را می توان با موسیقی که بیانگر احساسات و درد است انجام داد. شرایطی که باعث شد در این سال ها فعالیت های پژوهشی در این زمینه انجام دهم.
منبع: https://www.mehrnews.com/news/6225175/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AA%DA%A9-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85